Danmarks største private hjemmeside om Disneyland Resort Paris

1. Tur    august 2001

I august 2001 tog vi på vores første tur til Disneyland Paris (det hed det dengang) og det var en kør selv ferie med 4 overnatninger på Disney´s Hotel Newport Bay Club og 5 dage i parken. Vi havde valgt en overnatning i Liege på Formula 1 hotel både på vejen ned og hjem og det var en god beslutning.  Det kostede ca. 350 kr. for 3 personer incl. morgenmad og det gør, at man kan ankomme til Disneyland Paris inden middag, så man udnytter adgangsbilletterne fra den første dag. Rejsen var bestilt gennem Pan Rejser A/S og alt var bare i orden.

Vi startede fra København tidligt om morgenen og havde valgt at køre om mandagen, så vi ville ankomme til Disneyland Paris om tirsdagen. På den måde undgik vi den værste trafik i weekenden, hvilket vi var glade for. VI brugte en kørerute, som vi havde downloadet fra Internettet. Den fungerede fint, men det var meget belastende, at der ikke fandtes GPS på dette tidspunkt.

Newport Bay Club er et flot træhotel og helt i hvidt, så den kan ses helt ude fra motorvejen og det er et overvældende syn, den første gang man ser Disney´s Hotel Newport Bay Club. Hotellet er af meget høj standard og vil følte os godt tilpas med en rigtig god service. Ved ankomst fik vi udleveret vores værelse og adgangsbilletter til parken. Som ekstra havde vi købt en Character Breakfast på Disney´s Hotel New York og det var en stor oplevelse at møde Disneyfigurerne under rolige omstændigheder. Selve morgenmaden er standarden på det pågældende hotel, men det er dejligt at få et kram af disneyfigurerne, selv om man er en voksen mand.

August - Newport Bay Club fra som det ses fra vandsiden

Det var også vores første møde med Disney´s Hotel New York, et hotel som vi sidenhen er blevet dybt forelsket i og har boet der flere gange.

Vi var ikke så heldige med vejret, da der regnede næsten hver dag, men alligevel nød vi opholdet og alle de fantastike ting, som man oplever den første gang. Disneyland er så stort, at det sagtens kunne retfærdiggøre endnu en tur til Disneyland Paris og vi var da også enige om på vej hjem til Danmark, at denne oplevelse skulle gentages ved først kommende lejlighed.

Vi sluttede i Disneyland om eftermiddagen omkring kl. 1500 og kørte til Liege, hvor vi overnattede. Vi stod op kl. 0300 om natten og kørte mod Danmark, mens der ikke var ret meget trafik på vejene. Det gjorde, at vi nåede Hamburg omkring kl. 0700, hvor den værste trafik satte ind.